Skolens regler

Skolen har opstillet nogle regler, som vi beder forældrene om at respektere, så alle elevers hverdag her på skolen bliver så god og dejlig som mulig.

Ved sygdom

Ring til skolen senest 7.55 og meld barnet syg. +45 74651935

Sund kost

Vi lægger meget vægt på, at madkassens indhold er sundt, så elevernes forudsætninger for læring er så gode som overhovedet muligt. Således må eleverne ikke medbringe sodavand eller slik. Såfremt nogle forældre ikke overholder dette, bliver det alt andet lige   vanskeligt for de andre forældre, idet børnene med den “sunde madpakke” vil plage derhjemme, for også at få lov til at få usunde ting med.

Fødselsdage

Der skal ikke meget fantasi til at forestille sig, hvordan et barn har det, når det som den eneste ikke bliver inviteret til en børnefødselsdag, eller hvordan det er for to børn, der stort set aldrig inviteres. Derfor beder skolen om, at man enten inviterer alle klassens elever eller alle børn fra det ene køn. Selvfølgelig er det også i orden at invitere et enkelt barn eller to.

Mobiltelefoner

Mobiltelefoner og medbragte tablets skal generelt være slukkede og blive opbevaret i elevens taske. Skulle dette ikke være tilfældet, vil følgende handlinger ske. Mobilen bliver inddraget og kan hentes på kontoret den følgende dag. Hvis der er gentagende problemer, vil der blive taget kontakt og laves en aftale med forældrene. • Såfremt en elev har brug for sin telefon den dag, den ringer i skoletiden, kan denne beholdes og skal afleveres den følgende dag.

Vigtige skoleregler

I det daglige arbejde med eleverne, lægger vi vægt på, at nedenstående regler danner værdigrundlaget for fællesskabet.

Jeg er venlig og tager hensyn.
Jeg er høflig (hilser, sige “tak” og “værsgo” m.m.).
Jeg er hjælpsom.
Når undervisningen starter, er jeg opmærksom og har mine ting (bøger, hæfter, penalhus m.m.) parat.
Min mobiltelefon og mit legetøj… kan hverken ses eller høres i undervisningen.
Jeg holder orden på mit bord, i mit “dueslag” og i min skoletaske.
Jeg holder styr på mit penalhus og fylder løbende op.
I undervisningen spiser og drikker jeg ikke.
Jeg forstyrrer ikke andre, der arbejder.
I klasselokalet har jeg hverken hat eller jakke på.
Jeg bruger ingen bandeord.
Jeg driller og slår ikke.
Jeg håner ingen.
Jeg ser ikke den anden vej… …men hjælper.